ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM


İNSAN HAKLARI, DEMOKRATİK OKUL VE ANADİLİNDE ÖĞRETİM İÇİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM

Ulaş Başar Gezgin

İçindekiler
 Önsöz
Teşekkür
I. Bölüm: Eğitimin İdeolojisi: İdeolojik Eğitim 
Eğitimin gündemi ve bilimselliği
Eğitimin gündemi ve gizli müfredatla şırıngalanan toplumsal roller
AKP’nin  Eğitim  Politikaları  Çocukları  Nasıl  Etkiliyor  ya  da Kırk Katır mı Kırk Satır mı?
 
II. Bölüm: Barış Eğitimi ve Militarizm
Barış eğitimi, nerede, nasıl? 
Ayrımcılığa karşı barış eğitimi
Barış kültürü ve barış eğitimi
Somut olarak barış eğitimi ders planları
Neden  anti-militarist  değilim?:  Anti-emperyalist  militarizm ve barış

III. Bölüm: Çokkültürlü Toplum Çokkültürlü Eğitim 
Çokkültürlü  eğitim  tartışmalarında  dile  getirilenler  ve  getirilmeyenler
Çokkültürlü eğitimin tarihsel kökleri
Çokkültürlü Toplumlarda Eğitim: Türkiye ve İsveç Karşılaştırması
Hindistan’da çokdilli eğitim
Çokkültürlü toplum için kültürlerarası psikoloji
Çokdilli eğitimde kavramsal bir yol temizliği

IV. Bölüm: Eğitimde Alternatif Arayışları
İnsan Hakları Eğitimi: Kimlerle ve Nasıl?
Eleştirel  ve  Alternatif  Eğitim:  Sınavlar,  Çokkültürlülük  ve Diğer Sorunlar
Gezi Hareketi ve eğitim: Gezi’den şimdiye dek neler öğrendik ve bundan sonra neler öğrenebiliriz?

Sonsöz

No comments:

Post a Comment