İNSAN HAKLARI,
DEMOKRATİK OKUL VE ANADİLİNDE ÖĞRETİM İÇİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM
Ulaş
Başar Gezgin
İçindekiler
Önsöz
Teşekkür
I.
Bölüm: Eğitimin İdeolojisi: İdeolojik Eğitim
Eğitimin
gündemi ve bilimselliği
Eğitimin
gündemi ve gizli müfredatla şırıngalanan toplumsal roller
AKP’nin Eğitim
Politikaları Çocukları Nasıl
Etkiliyor ya da Kırk Katır mı Kırk Satır mı?
II.
Bölüm: Barış Eğitimi ve Militarizm
Barış
eğitimi, nerede, nasıl?
Ayrımcılığa
karşı barış eğitimi
Barış
kültürü ve barış eğitimi
Somut
olarak barış eğitimi ders planları
Neden anti-militarist değilim?:
Anti-emperyalist militarizm ve
barış
III.
Bölüm: Çokkültürlü Toplum Çokkültürlü Eğitim
Çokkültürlü eğitim
tartışmalarında dile getirilenler ve
getirilmeyenler
Çokkültürlü
eğitimin tarihsel kökleri
Çokkültürlü
Toplumlarda Eğitim: Türkiye ve İsveç Karşılaştırması
Hindistan’da
çokdilli eğitim
Çokkültürlü
toplum için kültürlerarası psikoloji
Çokdilli
eğitimde kavramsal bir yol temizliği
IV.
Bölüm: Eğitimde Alternatif Arayışları
İnsan
Hakları Eğitimi: Kimlerle ve Nasıl?
Eleştirel ve
Alternatif Eğitim: Sınavlar,
Çokkültürlülük ve Diğer
Sorunlar
Gezi
Hareketi ve eğitim: Gezi’den şimdiye dek neler öğrendik ve bundan sonra neler
öğrenebiliriz?
Sonsöz
|
Bu blog, Prof. Dr. Ulaş Başar Gezgin'in çeşitli konulardaki makale, deneme ve analizlerini içeren zengin bir içerik arşivi sunmaktadır. Psikoloji, sosyoloji, bilişsel bilimler, eğitim ve kültür alanlarında derinlemesine incelemeler sunan bu platform, akademik yazılarla ilgilenenler için değerli bir kaynaktır. Gezgin'in kaleminden çıkan yazılar, hem bilimsel hem de popüler kültür perspektifinden okuyuculara bilgi ve düşünce sunar. Entelektüel bir yolculuğa çıkmak isteyenler için ideal bir durak.
Videolar
ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM

Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder