İNSAN HAKLARI,
DEMOKRATİK OKUL VE ANADİLİNDE ÖĞRETİM İÇİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM
Ulaş
Başar Gezgin
İçindekiler
Önsöz
Teşekkür
I.
Bölüm: Eğitimin İdeolojisi: İdeolojik Eğitim
Eğitimin
gündemi ve bilimselliği
Eğitimin
gündemi ve gizli müfredatla şırıngalanan toplumsal roller
AKP’nin Eğitim
Politikaları Çocukları Nasıl
Etkiliyor ya da Kırk Katır mı Kırk Satır mı?
II.
Bölüm: Barış Eğitimi ve Militarizm
Barış
eğitimi, nerede, nasıl?
Ayrımcılığa
karşı barış eğitimi
Barış
kültürü ve barış eğitimi
Somut
olarak barış eğitimi ders planları
Neden anti-militarist değilim?:
Anti-emperyalist militarizm ve
barış
III.
Bölüm: Çokkültürlü Toplum Çokkültürlü Eğitim
Çokkültürlü eğitim
tartışmalarında dile getirilenler ve
getirilmeyenler
Çokkültürlü
eğitimin tarihsel kökleri
Çokkültürlü
Toplumlarda Eğitim: Türkiye ve İsveç Karşılaştırması
Hindistan’da
çokdilli eğitim
Çokkültürlü
toplum için kültürlerarası psikoloji
Çokdilli
eğitimde kavramsal bir yol temizliği
IV.
Bölüm: Eğitimde Alternatif Arayışları
İnsan
Hakları Eğitimi: Kimlerle ve Nasıl?
Eleştirel ve
Alternatif Eğitim: Sınavlar,
Çokkültürlülük ve Diğer
Sorunlar
Gezi
Hareketi ve eğitim: Gezi’den şimdiye dek neler öğrendik ve bundan sonra neler
öğrenebiliriz?
Sonsöz
|
ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment