ELEŞTİREL
PEDAGOJİ
Joe L. Kincheloe
Çeviri: Kemal
İnal
Çeviri Editörü:
Ulaş Başar Gezgin
İçindekiler
İkinci
Baskıya Önsöz (Joe L. Kincheloe)
Türkçe
Çevireye Sunuş-‘Eleştirel Pedagoji’nin Eleştirisi (Kemal İnal)
1. Bölüm: GİRİŞ
Eleştirel
Pedagojinin Merkezi Özellikleri
a-Eleştirel
Pedagoji Adalet ve Eşitliğe Yönelik Sosyal ve Eğitsel Bir Görüş Üzerinde
Temellenir
b-Eleştirel
Pedagoji Eğitimin Politik Olduğu İnancı Üzerine Kuruludur
c-Eleştirel
Pedagoji İnsanların Acısını Hafifletmeye Adanmıştır
d-Öğrencilerin
Zarar Görmesini Engelleyen Pedagoji
e-Üretken
Temaların Önemi
f-Araştırmacı
olarak Öğretmenler
g-Öğrencilerinin
Araştırıcıları olarak Öğretmenler
h-Sosyal
Değişme ve Zihni Eğitme
I-Marjinalleştirme
ve Eleştirel Pedagoji
i-Pozitivizmin
Önemi
k-Bilimin
Düzenleme Gücü
l-Bağlamı
Anlamanın Önemi
m-Hâkim
Güce Direnmenin Önemi
n-Karmaşıklığı
Anlamak
o-İmparatorluk
İnşa Etmekten Sakınmak
Sözlükçe
2. Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİNİN TEMELLERİ
1-Eleştirel
Pedagojinin Kökleri: Frankfurt Eleştirel Kuram Okulu
2-Eleştirel
Pedagojinin Doğuşunda Önemli Kişiler
a-W.E.B.
Du Bois (1868-1963)
b-Antonio
Gramsci (1891-1937)
c-Lev
Vygotsky (1896-1934)
d-Paulo
Freire (1921-1997)
e-Stanley
Aronowitz
f-Henry
Giroux
g-Michael
Apple
h-bell
hooks
ı-Donaldo
Macedo
i-Peter
McLaren
j-Ira
Shor
k-Jesus
“Pato” Gomez (1952-2006), Ramon Flecha ve CREA
l-Deborah
Britzman
m-Philip
Wexler
n-Patti
Lather
o-Antonio
Darder
ö-John
Willinsky
p-Colin
Lankshear
r-Shirley
Steinberg
s-Ana
Cruz
3. Bölüm: OKULDA ELEŞTİREL PEDAGOJİ
1-Çağdaş
Durumla İlgilenmek
2-
Eleştirel Bir Öğretmen Yetiştirme İhtiyacı
3-Soruların
Kaynağı Nedir? İdeolojik Akımlar ve Öğretime Dair Bilgi Biçimleri
a-Normatif
Bilgi
b-Empirik Bilgi
c-Politik Bilgi
d-Ontolojik Bilgi
e-Deneysel Bilgi
f- Düşünümsel-sentetik Bilgi
4-Eleştirel
Bir Karmaşıklığa Yönelmek: Gelişen Bir Eleştirel Pedagojiyi Öğretmek
5-Teori
ve Pratik Arasındaki Kaygan ve Karmaşık İlişki
Sözlükçe
4. Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİ VE ARAŞTIRMA
1-Gelişen
Bir Eleştirellik İçinde Eleştirel Çokkültürcü Kuramsal Temeli Kurmak
2-Brikolajın
Tanımı
3-Failliği
Büyütmek: Araştırma Metodolojisine Dair Aktif Bir Görüş
4-Brikolaj
ve İndirgemeciliği Aşma Çabası: Pozitivizmin Zombileri
5-Dünyayı
Dinlemek: Çeşitlilik, Bilgi Üretimi ve Gelişen Eleştirellik
6-İktidar
Doygunu Kavramsal Ağları Görünür Kılarken Boyun Eğdirilmiş Bilgi’deki
Özcülükten Sakınmak: Kesişim Bölgesi
7-Çeşitlilik,
Araştırma ve Batılı Tekmantıklı Görme Biçimlerinin Ekonomi Politik Boyutları
8-Kaos,
Karmaşıklık ve Eleştirisellik: Pozitivistlerin Çoklu Perspektifleri
Reddetmeleri
9-Farkın
Direngen Gücü
5. Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİ VE BİLİŞ
1-Postformalizm
2-Bilişi
Eleştirel Pedagojiye Bağlamak
3-Eleştirel
Karmaşık Bilişi İndirgemeci Düşünme Biçimlerinden Ayırmak
4-Eleştirel
Biliş: Yeni Bir Olanak Bölgesi
5-Etkinleşimcilik
ve Eleştirel Pedagoji
Referanslar
ve Kaynaklar
|
ELEŞTİREL PEDAGOJİ
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment