ELEŞTİREL PEDAGOJİ


ELEŞTİREL PEDAGOJİ

Joe L. Kincheloe

Çeviri: Kemal İnal
Çeviri Editörü: Ulaş Başar Gezgin

İçindekiler

İkinci Baskıya Önsöz (Joe L. Kincheloe)
Türkçe Çevireye Sunuş-‘Eleştirel Pedagoji’nin Eleştirisi (Kemal İnal)

1.      Bölüm: GİRİŞ
Eleştirel Pedagojinin Merkezi Özellikleri
a-Eleştirel Pedagoji Adalet ve Eşitliğe Yönelik Sosyal ve Eğitsel Bir Görüş Üzerinde Temellenir              
b-Eleştirel Pedagoji Eğitimin Politik Olduğu İnancı Üzerine Kuruludur
c-Eleştirel Pedagoji İnsanların Acısını Hafifletmeye Adanmıştır
d-Öğrencilerin Zarar Görmesini Engelleyen Pedagoji
e-Üretken Temaların Önemi         
f-Araştırmacı olarak Öğretmenler
g-Öğrencilerinin Araştırıcıları olarak Öğretmenler
h-Sosyal Değişme ve Zihni Eğitme 
I-Marjinalleştirme ve Eleştirel Pedagoji
i-Pozitivizmin Önemi
k-Bilimin Düzenleme Gücü
l-Bağlamı Anlamanın Önemi
m-Hâkim Güce Direnmenin Önemi                                
n-Karmaşıklığı Anlamak
o-İmparatorluk İnşa Etmekten Sakınmak
Sözlükçe

2.      Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİNİN TEMELLERİ
1-Eleştirel Pedagojinin Kökleri: Frankfurt Eleştirel Kuram Okulu
2-Eleştirel Pedagojinin Doğuşunda Önemli Kişiler
a-W.E.B. Du Bois (1868-1963)
b-Antonio Gramsci (1891-1937)
c-Lev Vygotsky (1896-1934)  
d-Paulo Freire (1921-1997)
e-Stanley Aronowitz      
f-Henry Giroux
g-Michael Apple
h-bell hooks
ı-Donaldo Macedo
i-Peter McLaren
j-Ira Shor
k-Jesus “Pato” Gomez (1952-2006), Ramon Flecha ve CREA
l-Deborah Britzman
m-Philip Wexler
n-Patti Lather
o-Antonio Darder
ö-John Willinsky   
p-Colin Lankshear             
r-Shirley Steinberg
s-Ana Cruz

3.      Bölüm: OKULDA ELEŞTİREL PEDAGOJİ
1-Çağdaş Durumla İlgilenmek
2- Eleştirel Bir Öğretmen Yetiştirme İhtiyacı
3-Soruların Kaynağı Nedir? İdeolojik Akımlar ve Öğretime Dair Bilgi Biçimleri
            a-Normatif Bilgi
            b-Empirik Bilgi
            c-Politik Bilgi
            d-Ontolojik Bilgi
            e-Deneysel Bilgi
            f- Düşünümsel-sentetik Bilgi
4-Eleştirel Bir Karmaşıklığa Yönelmek: Gelişen Bir Eleştirel Pedagojiyi Öğretmek           
5-Teori ve Pratik Arasındaki Kaygan ve Karmaşık İlişki 
Sözlükçe

4.      Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİ VE ARAŞTIRMA
1-Gelişen Bir Eleştirellik İçinde Eleştirel Çokkültürcü Kuramsal Temeli Kurmak  
2-Brikolajın Tanımı
3-Failliği Büyütmek: Araştırma Metodolojisine Dair Aktif Bir Görüş                
4-Brikolaj ve İndirgemeciliği Aşma Çabası: Pozitivizmin Zombileri         
5-Dünyayı Dinlemek: Çeşitlilik, Bilgi Üretimi ve Gelişen Eleştirellik
6-İktidar Doygunu Kavramsal Ağları Görünür Kılarken Boyun Eğdirilmiş Bilgi’deki Özcülükten Sakınmak: Kesişim Bölgesi
7-Çeşitlilik, Araştırma ve Batılı Tekmantıklı Görme Biçimlerinin Ekonomi Politik Boyutları
8-Kaos, Karmaşıklık ve Eleştirisellik: Pozitivistlerin Çoklu Perspektifleri Reddetmeleri
9-Farkın Direngen Gücü

5.      Bölüm: ELEŞTİREL PEDAGOJİ VE BİLİŞ
1-Postformalizm
2-Bilişi Eleştirel Pedagojiye Bağlamak
3-Eleştirel Karmaşık Bilişi İndirgemeci Düşünme Biçimlerinden Ayırmak
4-Eleştirel Biliş: Yeni Bir Olanak Bölgesi
5-Etkinleşimcilik ve Eleştirel Pedagoji
 Referanslar ve Kaynaklar


No comments:

Post a Comment