Videolar

28 Ağustos 2024 Çarşamba

Vera’m / My Vera

Vera’m

 

Benim de bir Vera’m var Nazım,

Yaşadığımda yanımda olacak,

Öldüğümde yüzüme bakacak hüzünle,

Benim de bir Vera’m var Nazım.

 

Oralarda havalar daha soğuk,

Sokul bana cancağızım sokul,

Bende kanın sıcağı var Akdeniz’den,

Sende yanağın soğuğu, Kuzeylerden.

 

Bende de bir verem var Nazım,

Angina pektorisin gibi senin.

Uzaklarda daha da azar bu hastalık,

Geçer, Vera’ma kavuşunca...

 

Senin kadar sevemem elbet Nazım,

Ama bende de bir kalp var,

Bakarsın bir gün tekler bu tansiyonla,

O zaman senin Vera’n gibi bakacak bana,

Benim Vera’m, son kavuşmamızda.

 

Eşitleneceğiz o zaman, ölüm karşısında,

Yazdıklarımız kalacak geriye, bir de Vera.

Boşuna olacak anımsanmamız yıldönümlerinde,

Bizi geriye getirmeyecek ki, yine de,

Benim de bir Vera’m var Nazım,

Ben öldüğümde,

İsterim ki karalar bağlamasın,

Gülsün her zamanki gibi ve gülsün onunla,

Tüm çiçekler, tüm gökyüzü, tüm evren...

 

Ben döngüye inanırım, materyalist döngüye,

Kavuşurum bir gün Vera’ma, bir kelebek olarak,

Sevinçle kanat çırparım, o gülen yüzünü görürsem,

Hüzünle yas tutarım, onu üzüntülü görürsem.

Ama yine de görmüşüm ya, yeter bana...

Aç pencereni kelebeklere Vera,

Belki böyle olacak kavuşmak sana...

 

 

Ulaş Başar Gezgin, 17.07.2024

 


My Vera

 

I also have a Vera, Nazım,

She is with me when I live,

When I die, she will look at my face with sadness,

I also have a Vera, Nazım.

 

The weather is colder there,

Come close to me my dear, come close to me,

I have the heat of blood from the Mediterranean,

The cold on your cheeks is from the North.

 

I also have tuberculosis, Nazım.

It's like you have angina pectoris.

This disease is worse in the distance,

It will pass, when I meet my Vera...

 

Of course I can't love as much as you, Nazım,

But I have a heart too,

You may see that one day it may stop with this blood pressure,

Then she will look at me like your Vera,

My Vera, at our last reunion.

 

Then we will be equal in the face of death,

What we wrote will remain, and Vera.

Our remembrance will be in vain on anniversaries,

It won't bring us back, though,

I also have a Vera, Nazım,

When I die,

I wish that she won’t wear blacks, feel blue,

Let her laugh as always and laugh with her,

All the flowers, all the sky, all the universe...

 

I believe in the cycle, the materialistic cycle,

One day I will meet my Vera as a butterfly,

I will flap my wings with joy, if I see her smiling face,

I will mourn with sadness if I see her sad.

But still, I've seen her, that's enough for me...

Open your window to the butterflies, Vera,

Maybe this is how I will be meeting you...

 

Ulaş Başar Gezgin, 17.07.2024

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder