Videolar

16 Nisan 2021 Cuma

Bali Cennet mi? (şiir)

 

Bali Cennet mi?

 

 

“Ülkenizde cenneti buldum ben” dedi bir turist beyefendi.(*)

Hadi soralım, hadi hadi soralım:

“Bali, Bali, Bali, Bali cennet mi?”

Kime cennet kime cehennem

Bu kumsallar, bu doğa, bu dağ manzarası, bu yaz güneşi?..

 

Bali cennet mi?

Cennet mi söyle inşaat işçisi?

Ya sen ne dersin seks işçisi?

Bali cennet mi?

 

Bali cennet mi?

Çamaşırcı teyze, bulaşıkçı kardeş,

Sokak satıcısı, çöp işçisi,

Söyleyin haydi

Bali cennet mi?

 

Bu soruları sorduğum Balililerin kimisi,

Sonunda dayanamayıp sorularını aşk etti:

“Cennet böyle bir yerse kahrolsun ölüm!

Hep bizim çalışacağımız bir yer midir cennet

Ve başkalarının zevk-u sefa süreceği?

Öldük de buraya mı koymuşlar bizi?

Cennet neresi, cehennem neresi?”

 

Şimdi gelelim sana behey turist beyefendi,

Cebinde var ise mangırın ve arkanda

Yaslanacağın malın mülkün varlığın,

Her yer ama her yer cennettir sana.

Demek ki aslında,

Cenneti arayışın boşa.

Sana cennet bu dünya

Başkasına olmasa da...

 

En azından, doğruluk adına,

“cenneti buldum” demektense,

“cennetimi bir kez daha

buldum” diyebilirsin.

 

Tüm sınıflı toplumlarda

Cennettesin... Kendi cennetindesin...

Senin olan bir yerdesin...

Başkaları için erişilmezliği,

Güvence altına alıyor cennetliğini...

Senin cennetini...

Ancak böyle sürmeyeceğini de

Bilmelisin.

 

 

Ulaş Başar Gezgin, 2009, Bali; 2 Ocak 2018

(*) Bu ifade Filipinli bir şairin ‘Benim Ülkem Cennet Değildir’ adlı şiirinden esinlenmiştir.

http://ulasbasargezgin2018.blogspot.com/2018/01/bali-cennet-mi-siir.html

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder