Videolar

16 Nisan 2021 Cuma

Gelirken Türkiye’den Ne İstersin? (şiir)

 

Gelirken Türkiye’den Ne İstersin?

 

 

“Gelirken Türkiye’den ne istersin?”

Diye soruyor dostlar kimi zaman.

Oysa neyi sorsam getirsinler diye

“Kalmadı” diyorlar “memlekette”.

 

“Demokrasi getirin” dedim güldüler,

Sanki varmışmış gibi daha önceden de.

“Barış” dedim “huzur” dedim, dediler ki,

“Haberleri izlemiyorsun bu aralar herhalde.”

 

“Özgürlük” diyecek oldum, yarım kaldı sözüm.

Sonra ben de onlarla kendime güldüm.

“Gelecek umudu”, “güvenlik hissi...” Bunları söylerken bile,

Alıyor beni ağlatılı bir gülme...

 

“Eh” dedim “o zaman, en azından”

“Zeytin olsun, çay olsun, sucuk olsun azıkta,

Baklava da kolonya da olsun çorba da, yer varsa”

Seve seve getirdiler doldurdukları azığı fazla fazla.

 

Getiremedikleri, o getiremedikleri demokrasi,

Ve özgürlük ve barış ve adalet ve güvenlik hissi,

Gelecek umudu ve huzur elbette...

Bunlar olmayınca ülkede, bir tek yemekler kalıyor geriye.

 

Yine de diyorum yine de, köklerim memleketimde...

Nice karanlık günler gördü bu topraklar ve düze çıktı yine.

Getiremedikleri dostlarımın, gelecek şenliklerle şölenlerle

Ve o zaman gerek kalmayacak kimsenin

Gurbet elde üzüle üzüle

Tükenip yitmesine...

 

 

 

Ulaş Başar Gezgin, 1 Ocak 2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder